2023-04-05 20:47:12 Terenska nastava u Zagrebu – učitelj Grabar „preživio“ strujni udar STEM-obrazovanje provodi se i upoznavanjem s prošlošću tehnologije, a priliku za to imali su učenici Osnovne škole Josipa Jurja Strossmayera iz Trnave i Osnovne škole Đakovački Selci, koji sudjeluju u aktivnostima projekta „STEM – obrazovanje“. Oni su bili prva skupina za koju je održana terenska nastava u Zagrebu, a vrhunac i najzanimljiviji dio nastave nakon upoznavanja s glavnim gradom, bio je posjet Tehničkom muzeju Nikola Tesla. Za početak – upoznali smo se s meteorologijom nekad… u vrijeme kad nije bilo digitalnih meteoroloških postaja.
… a prije Tehničkog muzeja – malo povijesti...
I opet se vraćamo Nikoli Tesli i hranimo golubove, baš kao Tesla.
A glavni dio terenske nastave je Muzej nazvan po velikanu svjetske znanosti! Saznali smo tako da je Tesla prvi izumio daljinski upravljač (ali ne za televizor), radio, bežični prijenos energije i da se nije želio obogatiti.
Ali ono najvažnije, struja, ne može se samo objasniti, nego treba i pokazati. Učitelja biologije Miroslava Grabara tako su „po kazni“ strpali u kavez i pustili na njega pola milijuna volti.
Učitelj Grabar preživo je neokrznut, jer riječ je o kavezu koji funkcionira kao gromobran tako da mu struja ne može ništa. Struja je pak moderni izum i trebalo se upoznati s pretvaranjem energije kroz njezinu povijest – od vodenice do parnog stroja.
I kako su drugi poslovi, poput rudarenja ovisili o uspješnom pretvaranju energije… zato smo i posjetili rudnik
Muzej je zanimljiv, a mi smo na terenskoj nastav mnogo naučili. Bio je prvi izlet u sklopu terenske nastave planirane u sklopu projekta „STEM – moje obrazovanje“. Projekt je financiran sredstvima Kraljevine Norveške kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora, a u sklopu javnog poziva „Jačanje STEM vještina u osnovnim školama“.
|
Osnovna škola Đakovački Selci |